Module Zero and its positive impact on the learning of English as a foreign language in first semester students at Milagro State University

Loading...
Thumbnail Image

Date

Directores

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Estatal Península de Santa Elena

Abstract

Description

The English language has become one of the greatest opportunities and weaknesses of people worldwide, since not everyone can develop the different skills of this foreign language, which has caused uncertainty at the moment of understanding it, rejecting the subject and therefore, avoiding the acquisition of it as a basic tool in this globalized world. This research work arose from the need to demonstrate the importance of having the Zero Module addressed to students who enter to the State University of Milagro; this work was done considering the quantitative and qualitative methods which were developed taking as a sample 65 students who approved The Zero Module in the First Semester 2015. The authors reiterate the importance of this English Starter Module, since the results demonstrated that the students acquired the necessary knowledge according to their level to continue to Module 1 of English. The progressive learning of English as a foreign language will serve to strengthen ties of trust and adaptation between students and teachers making it more enjoyable to acquire this language, besides learners will achieve proficiency and ease of communicating in English in the different academic spheres.
El idioma inglés se ha convertido en una de las más grandes oportunidades y debilidades de las personas en el mundo entero, puesto que no todos pueden desarrollar las diferentes destrezas de esta lengua extranjera, lo cual ha causado desacierto al momento de comprender este idioma, rechazando la asignatura como tal, evitándolo  como herramienta básica en este mundo globalizado. Este trabajo investigativo surgió de la necesidad de evidenciar la importancia de contar con el Módulo Cero dirigido a los estudiantes que ingresan a la Universidad Estatal de  Milagro,  trabajo  que  se  realizó  utilizando  los  métodos  cuantitativo  y  cualitativo, tomando como muestra a 65 estudiantes que aprobaron el Módulo Cero en el Primer Semestre 2015. Las autoras reiteran la importancia de  este  Módulo,  ya  que  los  resultados  mostraron  que  los  alumnos adquirieron los conocimientos necesarios acordes con su nivel para avanzar al Módulo 1 de Inglés. Su aprendizaje progresivo servirá  para  estrechar  lazos  de  confianza  y  adaptación  entre  estudiantes  y docentes haciendo más  placentero el aprendizaje de esta lengua para que los educandos alcancen el dominio y la facilidad de comunicarse en los distintos campos de estudio.

Citation