Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.upse.edu.ec/handle/46000/6866
Título: Cooperative learning to enhance oral proficiency
Director: Carabajo Romero, Ítalo Rigoberto
Autor: Limones Borbor, Julieta Verónica
Palabras clave: COOPERATIVE LEARNING;TEAM WORK;POSITIVE INTERDEPENCE;STUDENT-LEARNER CENTERED
Fecha de publicación: 21-feb-2022
Editorial: La Libertad: Universidad Estatal Península de Santa Elena, 2022
Citación: Limones Borbor, Julieta Verónica (2022). Cooperative learning to enhance oral proficiency. La Libertad. UPSE, Matriz. Instituto de Postgrado. 26p.
Resumen: This study aims to foster the use of Cooperative Learning strategies and techniques based on depth inquiries that educators, pedagogues have done to enhance oral proficiency. These contemporary inquiries support old theories that have been applied since the 18th Century. This approach helps students to lower anxiety, increase self-confidence and motivation, and to promote equal participation as well. These are elements that teachers and students face as difficulties in the development of oral competence.
URI: https://repositorio.upse.edu.ec/handle/46000/6866
Aparece en las colecciones:Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros, mención Enseñanza de Inglés

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
UPSE-MPI-2022-0012.pdfEXAMEN COMPLEXIVO417,42 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons