Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.upse.edu.ec/handle/46000/6841
Título: The effects of note-taking on college students’ attention in online learning
Director: Rodríguez Caamaño, Andrés Alberto
Autor: Marín Narváez, Ingrid Elizabeth
Palabras clave: NOTE-TAKING;ATTENTION;ACADEMIC PERFORMANCE
Fecha de publicación: 21-feb-2022
Editorial: La Libertad: Universidad Estatal Península de Santa Elena, 2022
Citación: Marín Narváez, Ingrid Elizabeth (2022). The effects of note-taking on college students’ attention in online learning. La Libertad. UPSE, Matriz. Instituto de Postgrado. 22p.
Resumen: Note-taking is a strategy with many benefits which improve students’ attention, academic performance, and memory. To take notes is a demanding skill suitable for college spheres on the grounds of their brain maturity and readiness to learn. It involves active listening, reading, writing, and cognitive processes. A little actual research has been done regarding note-taking. This project aims to enumerate the benefits of note-taking in the interest of future investigations. A second attain is to explain students’ challenges in attention in online learning.
URI: https://repositorio.upse.edu.ec/handle/46000/6841
Aparece en las colecciones:Maestría en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros, mención Enseñanza de Inglés

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
UPSE-MPI-2022-0015.pdfEXAMEN COMPLEXIVO508,29 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons